سرزمین عجایب
سرزمین عجایب
عجایب و شگفتیها از همه جای دنیا

 هنگام یبوست امکان رشد میکروب‌های ناحیه تناسلی به چند برابر حالت عادی افزایش می‌یابد.


اختلالات کارکرد مثانه از دیگر عوارض یبوست است، همچنین یبوست موجب کندی در تخلیه مثانه می‌شود. یبوست در زنان بر روی گردن مثانه و در مردان بر روی پروستات فشار وارد می‌کند. در مجموع پر شدن فضای محدود لگن با مدفوع که در اثر یبوست ایجاد می‌شود، امکان آزادی حرکت مثانه را گرفته و فرد به عدم تخلیه مثانه و عواقب آن دچار می‌شود.

فشار ایجاد شده در اثر تراکم مدفوع در لگن در زنان مستعد ابتلا به کیست‌های تخمدانی، موجب تشدید این عارضه شده و خطر ابتلا به کیست را افزایش می‌دهد.

با توجه به اینکه نقش یبوست در ایجاد عفونت‌های ادراری به اثبات رسیده است،  بر اساس بررسی‌های انجام شده یبوست موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های روده، اختلالات گوارشی و کاهش جذب ویتامین‌هایی مانند ویتامین K از روده بزرگ می‌شود.

 زور زدن هنگام دفع مدفوع ضعف عضلات لگنی و افتادگی مثانه و نهایتا افزایش فشار وارده بر روده‌ها و تشدید یبوست را سبب می‌شود.

نوشیدن 2 لیوان آب قبل از صرف صبحانه، یک لیوان آب قبل ازغذا و یک ساعت پس از صرف غذا کمک زیادی در رفع یبوست می‌کند.

 علاوه بر نقش انجام ورزش‌های مناسب در درمان یبوست، ورزش‌هایی که موجب حرکت عضلات ناحیه شکم و کمر می‌شود مانند شنا کردن، غلت زدن بر روی زمین و تمام ورزش‌هایی که با انجام حرکات بالاتنه و خم شدن به سمت پایین و طرفین همراه است، حرکات عضلات جدار شکم و کاهش فشار وارده بر روی روده‌ها را سبب شده و در رفع یبوست بسیار موثرند.

 افرادی که به علل مختلف محدودیت‌های حرکتی دارند و دچار یبوست می‌شوند، می‌توانند با انقباضات مداوم شکم به کاهش فشار وارده بر روده‌ها و رفع یبوست کمک کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:, توسط هکتور |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.